اطلس دانلود

اطلس دانلود

بنام خداوند نیکی ها به سایت " اطلس " خوش آمدید. از اینکه سایت ما را جهت بازدید انتخاب نمودید سپاسگزاریم . سایت" اطلس " مجموعه ای انبوهی از فایلها و برنامه ها ،کتابها و وییوهای کمیاب آموزشی-کاربردی موبایل و کامپیوتراست، که بیشتر آنها توسط تیم فنی سایت ، تست و جهت دانلود بر روی سرورهای پرسرعت سایت قرار گرفته اند. اگر محتوای یک مطلب یا ترجمه آن ایرادی داشت می توانید شما نیز در این روند سهیم باشید و در ویرایش آن با دیدگاه ها و نظرات خود ما را یاری فرمایید . جهت پشتیبانی و پاسخگویی به سوالات و رفع اشکالات فنی ترجیحا ابتدا به واحد پاسخگویی تلگرام مراجعه ودر صورت اهمیت موضوع شماره همراه خود را ارسال فرمایید تا تیم اطلس در اسرع وقت با شما تماس برقرار کند. با سپاس - واحد پشتیبانی و فروش اطلس ( AtlasoneDownload Support Team )

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 37
  • بازدید دیروز : 81
  • بازدید کل : 265878

چرا فراماسونرها در همه دنیا نشانه های خود را باقی میگذارند!!!


چرا فراماسونرها در همه دنیا نشانه های خود را باقی میگذارند!!!

چرا فراماسونرها در همه دنیا نشانه های خود را باقی میگذارند!!!

 

برای فراماسون‌ها، اسطوره بی‌نهایت اهمیت دارد، به ویژه وقتی در قالب آئین‌ها، آداب و رسوم و اسرار پنهان و هنرهای شان درآید. معبد سلیمان از این جهت اهمیت دارد که ماسون‌ها آن را به عنوان نمونه اولیه از معماری مذهبی می‌پندارند. هم چنین این دیدگاه نسبت به مصر باستان نیز وجود دارد. شباهت‌های روشنی میان اسطوره «هیرام ابیف» که عنصر بسیار مهم دیگری در آداب ماسونی می‌باشد و اسطوره بسیاری قدیمی‌تر «ایزیس و ازیریس» مصریان به چشم می‌خورد. اسطوره‌های یونانی نیز نقش خود را در این مورد دارند و اصلاً شگفت‌آور نیست که به تبع آن نقشی نیز برای ریاضیات و به ویژه هندسه در پیش‌زمینه‌های فراماسونری قایل باشیم.
اسطوره ستون‌ها
ستون‌ها نقش آشکاری در مراسم ماسونی دارند که مهم‌ترین آنها دو ستون به نام‌های «بوآز» و «یاخین» می‌باشد. بر اساس اسطوره‌های ماسونی، این دو ستون در ورودی معبد سلیمان بنا شدند. بوآز در سمت چپ ایوان و یاخین در سمت راست. چنین ادعا شده است که هدف از ساخت این دو ستون، به نوعی مشروعیت الهی بخشیدن به سلسله پادشاهی سازندگان آن بوده است. در عبری، یاخین به معنای «ساخته شده برای خداوند» و بوآز ترکیبی از دو کلمه «بو» به معنای «مال او» و «آز» به معنای «قدرت» بود. این دو ستون به نشانه شهادتی بر قدرت و توان خداوند بنا نهاده شد.
این دو ستون قالبی برنزی و احتمالاً سه متر ارتفاع دارند و میان‌تهی هستند. نظریه‌ای نیز وجود دارد که بیان می‌کند این دو ستون بدان خاطر میان‌تهی ساخته شدند که برخی اسرار را در خود پنهان دارند. این ستون ها با سرستون‌هایی به شکل کاسه و هر یک به عمق دو متر تزئین شده‌اند.
این کاسه‌ها با دو ردیف انار در حاشیه و سوسن‌هایی بر گرد آن تزیین شده اند. هر دوی آنها در فراماسونری معنای خاص خود را دارد؛ انار نماد فراوانی است و سوسن سفید نیز ضرورت فروتنی و درست‌کاری را بیان می‌دارد. اهمیت بوآز در فراماسونری در آداب و آئین‌های مربوط به ورود به سطح اول سازمان بیان شده است و از اهمیت یاخین نیز در گذر از سطح اول به دوم سخن گفته می‌شود.
فرامین کهن
دست‌نوشته و دیگر اسنادی که جمعاً به عنوان «فرامین کهن» شناخته می‌شود نیز بخش مهمی از اعتقادات اسطوره‌ای فراماسونری را تشکیل می‌دهد. ماسون‌ها مفاد این اسناد را به عنوان قانون اساسی و آئین‌نامه فراماسونری می‌شناسند.
فرامین کهن همگی ریشه در انگلستان دارند. قدیمی‌ترین آنها دست‌نوشته «رجیوس» و هم‌چنین دست‌نوشته «کوک» به ترتیب متعلق به حدود 1390 و 1420 می‌باشند. احتمالاً دست‌نوشته کوک معتبرتر است، چرا که شواهد درونی آن حاکی از آن است که یک ماسون معتقد آن را نگاشته است. مجموع اسناد مذکور از اواخر قرن شانزدهم تا اوایل قرن هجدهم نگاشته شده‌اند که با دست‌نوشته لژ بزرگ شماره یک متعلق به دسامبر 1583 آغاز می‌گردد. مورخین اعتبار اسناد اخیر را زیر سؤال برده‌اند و آنها را بیشتر حاصل نوعی کنجکاوی عتیقه‌شناسانه می‌پندارند. دست‌نوشته «رجیوس» به نظم است و دیگر اسناد نیز کم و بیش بدین شکلند. این اسناد با یک دعای افتتاح آغاز و با تاریخ جزء به جزئی از فراماسونری، که ریشه‌های آن را به پیش از توفان نوح مربوط می‌دانند و رشد و گسترش آن طی دوران‌های گوناگون تا تشکیلش در انگلستان در دوران «ساکسون»‌ها را بیان می‌دارند دنبال می‌شوند. سپس سند با ذکر قوانین و دستوراتی خطاب به رهبران، استادکاران و کارآموزان ماسون ادامه می یابد. در این سند کلیه امور معنوی و هنرهای عملی، تشریفات و نحوه برگزاری گردهم‌آیی‌های بزرگ، شیوه دادرسی و برگزاری محاکمات و مجازات مجرمین و هم‌چنین شیوه پذیرش و ورود «مردان جدید که هیچ گاه پیش از این مورد اتهام قرار نگرفته‌اند» به سازمان و از جمله سوگند وفاداری را در خود دارد.
اسطوره خنوخ
این‌که چه طور، از چه زمانی، چرا و از کجا فراماسونری ریشه گرفته است، برای خود اسطوره‌ای دارد. می‌توان آن را تا عصر خنوخ، هفتمین بنیان‌گذار عهد عتیق و جد بزرگ نوح نبی دنبال کرد. گفته شده است که وی پیشه‌ای را بنیان نهاد و ارتقا داد که حقایق جاوید فراماسونری که از نمادها، نشانه‌ها، افسانه‌ها و رازها برداشت می‌شوند، بر مبنای آن است.
عکس 1: پیش‌بندی که توسط یک رهبر ماسون قرن هجدهمی فرانسوی بسته شده است. این تصویر در خود دو ستون مشهور بوآز و یاخین، و معبد و گروهی از نشانه‌های ماسونی را نشان می دهد.
عکس 2: صفحاتی از دست‌نوشته‌های رجیوس (تصویر اول از سمت چپ) و کوک (تصویر دوم از سمت چپ) . این دست‌نوشته‌ها متعلق به اواخر قرن چهاردهم و اوایل قرن پانزدهم می‌باشند و به همراه دیگر اسناد ابتدایی آن چه ماسون‌ها «فرامین کهن» می‌خوانند را تشکیل می‌دهند.
عکس 3: از «دست‌نوشته ویلیام واتسون». این سند نیز یکی دیگر از اسناد مهم ماسونی است اما مورخین اعتبار برخی از اسناد اخیر را زیر سؤال برده‌اند. این دست‌نوشته بنابر باور موجود متعلق به حدود 1687 می‌باشد.

اسطوره هیرام
اسطوره هیرام ابیف، معمار بزرگ معبد سلیمان،کی از اصلی‌ترین معتقدات فراماسونری است. قتل او به دست سه تن از صنعت‌کاران زیردستش به دلیل امتناع از افشای اسرار مربوط به ماسون مرشد و هم‌چنین تولد دوباره‌ وی، که از آن به صعود از «مرحله مرگ» به «مرحله زندگی دوباره» یاد می‌کنند. نقشی کلیدی در آئینی که گذر یک ماسون از سطح دوم به سوم را اعلام می‌کرد، بر عهده داشت.
این اسطوره بدین قرار است: هیرام ابیف هر روز ظهر هنگام، به رسم ماسون‌ها، رأس ساعت 12 ظهر برای نیایش به معبد می‌رفت. سه تن از صنعتگران زیردست وی که آرزو داشتند معمار و سنگ‌تراش بزرگ شوند، روزی در گوشه‌ای بر سر راه او به کمین نشستند، بدین منظور که وی را وادار نمایند تا اسرار بزرگ را برای ایشان بازگوید. با امتناع وی، هر یک از ایشان به سمت او حمله برد. در نهایت، تن بی‌جان او بر زمین افتاد. قاتلان قربانی خود را دفن کردند اما گروه جست‌وجویی به رهبری خود سلیمان گور را کشف نمودند. سپس شاگردان و صنعتگران زیردست نتوانستند رهبرشان را دوباره زنده نمایند و سلیمان جسد را با «چنگال قدرتمند یک شیر» بالا برد.
این اسطوره تبدیل به بخشی از اعتقادات فراماسونری بین سال‌های 1723 تا 1738 گردید. این داستان قطعاً یک واقعیت تاریخی نیست بلکه یک آئین عملی است که در واقع در روند ورود به سطح سوم از سطح فراماسونری اجرا می‌شود و نامزد ورود در آن باید نقش هیرام ابیف را بازی کند. نامزدها با اجرای این نقش یاد می‌گرفتند که چه طور روح پلک می‌تواند از دشمنان درونی خود مانند شهوت، جهل، حرص، هوای نفس و گناه عبور نماید تا بتواند بر خود و بر سرنوشتش مسلط گردد.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

------------------------------------------------------------------------------------------------------------

پرنسس های واقعی و همزاد آن ها در کارتون های دیزنی

تمام پرنسس های دنیا از خانواده سلطنتی بریتانیا گرفته تا پرنسس عربستان سعودی مشابه و همزاد خود را می توانند در کارتون های دیزنی پیدا کنند.

کیت میدلتون، مدل موها و لباس های او در مقایسه با بل پرنسس کارتون دیو و دلبر.

پرنسس های دیزنی

میت ماریت شاهزاده نروژ و و ملکه السا در کارتون یخ زده در لباس آبی.

پرنسس های دیزنی

لالا سلما پرنسس مراکش رنگ موهای آتشین مشابه شخصیت مریدا در کارتون دلیر دارد.

پرنسس های دیزنی

فیلیپوس شاهزاده یونان شباهت زیادی به اریک در کارتون پری دریایی کوچک دارد.

پرنسس های دیزنی

پرنسس تاتیانا در این لباس شباهت زیادی به شخصیت محبوب جهان سیندرلا دارد.

پرنسس های دیزنی

آندره کاسیراگی شاهزاده موناکو و شاهزاده زیبای کارتون دیو و دلبر.

پرنسس های دیزنی

امیره الطویل پرنسس عربستان سعودی و پرنسس جاسمین در کارتون زیبای علاءالدین.

پرنسس های دیزنی

پیر کاسیراگی شاهزاده مونوکو ما را بیشتر به یاد شاهزاده فیلیپ در کارتون زیبای خفته می اندازد.

پرنسس های دیزنی

شباهت زیاد مادلین پرنسس سوئد و گیزل پرنسس کارتون افسون شده.

پرنسس های دیزنی

کارل فیلیپ شاهزاده سوئد اگر کمی بیشتر موهای صورتش را شیو کند شباهت زیادی به فلین رایدر در کارتون گیسو کمند پیدا می کند.

پرنسس های دیزنی

پرنسس شارلوت و آنا پرنسس کوچک کارتون یخ زده.

پرنسس های دیزنی

شباهت عجیب شارلین پرنسس موناکو و ارورا پرنسس کارتون زیبای خفته.

پرنسس های دیزنی

 

  انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۶               تعداد بازدید : 806

برچسب های مهم

تمامی حقوق سايت اطلس دانلود، محفوظ است. کپی برداری به هر نحو از محتوای سايت طبق شرع و قانون مجاز نمی باشد و بر اساس ماده 12 قانون جرايم رايانه ای پيگرد قانونی دارد.طراحی سایت توسط تیم توسعه اطلسCopyright ©2016-2020

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما